Koristite specijalnu rashladnu tečnost za japanske i korejske marke automobila

Otprilike 20% novih automobila u Evropi su japanske ili korejske marke. Većina japanskih i korejskih proizvođača automobila propisuje upotrebu posebne rashladne tečnosti. Sastav i funkcija tih rashladnih tečnosti suštinski se razlikuju od ostalih rashladnih tečnosti i zato ne bi trebalo da nedostaju u vašoj radionici.

Rezime:

  • Ovih dana je vašoj radionici potrebno više od 7 različitih rashladnih tečnosti koje su propisali proizvođači automobila.
  • Vozni park u Evropi sastoji se od preko 20% japanskih i korejskih marki. Za mnoge od ovih automobila (kako trenutnih, tako i starijih modela) propisana je rashladna tečnost koja mora biti u skladu s tzv. standardom “JIS K 2234-2006 Class 2”.
  • Rashladna tečnost MPM 86000CLP je jedinstvena, takozvana hibridna rashladna tečnost koja zadovolјava i čak premašuje taj standard.
  • MPM 86000ALP ili MPM 86000CLP should not be missing in your workshop.

/assets/812243b2-3fed-46bf-bb8b-dcbaf66bc5b0.png

MPM rashladna tečnost i antifriz posebno za japanske i korejske marke automobila.

Mnogi japanski i korejski proizvođači automobila, kao što su Honda, Toyota, Mitsubishi, Lexus, Mazda, Subaru i Suzuki, propisuju upotrebu posebne rashladne tečnosti za mnoge svoje modele. Ova rashladna tečnost mora biti u skladu sa japanskim industrijskim standardom „JIS K 2234-2006 klasa 2”. Upotreba drugog rashladnog sredstva može dovesti neposredno do kvara i oštećenja rashladnog sistema, a posredno i do kvara motora. Zbog upotrebe pogrešne rashladne tečnosti, vodene pumpe se prerano iscrplјuju. Više od 60% kvarova vodene pumpe rezultira zbog problema sa zaptivkom zbog upotrebe pogrešne rashladne tečnosti. Ono što je još gore (jer se ne otkriva odmah), jeste korozija i formiranje kamenca u motoru! To dovodi do skupih popravki i nezadovolјnih klijenata. Uvek koristite ispravnu rashladnu tečnost i na vrijeme je obnavljajte kako biste spriječili ove probleme.

Japanski i korejski proizvođači automobila imaju svoje jedinstveno mišlјenje o optimalnoj zaštiti i performansama zahvaljujući rashladnoj tečnosti. Po tom mišlјenju, vrlo je važno da rashladna tečnost bude usklađena (kompatibilnost) sa korišćenim materijalima (obično različitim metalima i materijalima za zaptivanje) u bloku motora i sistemu hlađenja. To obezbjeđuje najbolјu zaštitu od korozije i curenja.

MPM ima dva savršena proizvoda koja u potpunosti zadovoljavaju zahtjeve japanskih i korejskih proizvođača automobila u pogledu rashladne tečnosti:

  • Serija MPM 86000ALP (antifriz; nerazrjeđen)
  • Serija MPM 86000CLP (rashladna tečnost spremna za upotrebu; zaštita od smrzavanja do -37°C)

Ovi proizvodi čak prevazilaze propisanu standardnu normu „JIS K 2234-2006 klasa 2” i međunarodne standarde ASTM D3306 i ASTM D6210 i dostupni su u ambalaži od 1, 5, 20, 60, 205 i 1000 litara.

Posebnost ovog rashladnog sredstva na bazi etilen glikola je to što je to hibridna rashladna tečnost koja koristi tehnologiju organskih aditiva u kombinaciji sa paketom fosfatnih aditiva. To se takođe naziva P-OAT (fosfatna organska aditivna tehnologija) rashladna tečnost. Dok mnogi evropski proizvođači automobila propisuju rashladnu tečnost koja sadrži silikate (na primjer, rashladne tečnosti sa specifikacijama G11, G12++ i G13), japanski i korejski proizvođači automobila zabranjuju upotrebu silikata kod većine modela. Nova rashladna tečnost MPM 86000CLP ne sadrži silikate niti druge štetne ili opasne materije kao što su nitriti, borati i amini. Dodatna prednost rashladne tečnosti MPM 86000CLP je ta što sistem za hlađenje održava vrlo čistim iznutra i obezbjeđuje vrhunski prenos toplote koji smanjuje rizik od pregrijavanja. Rashladna tečnost MPM 86000CLP je biorazgradiva, ali kao i sve druge rashladne tečnosti na bazi etilen glikola veoma je štetna ako se proguta. Da bi se spriječio rizik od gutanja, MPM 86000CLP sadrži aditiv (emetičko sredstvo) za zaštitu od gutanja.

Savjeti za radionicu:

  • Provjerite da li su vaši mehaničari upoznati sa činjenicom da većina japanskih i korejskih automobila zahtijeva posebnu rashladnu tečnost.
  • Te posebne tečnosti su MPM 86000ALP i MPM 86000CLP. One su u skladu sa standardom “JIS K 2234-2006 Class 2”.
    MPM 86000ALP je antifriz koji se razblažuje.
    MPM 86000CLP je rashladna tečnost „spremna za upotrebu” koja štiti od smrzavanja do -37 °C.
  • Rashladno sredstvo mora odgovarati vrsti metala (liveno gvožđe, aluminijum, magnezijum itd.) u sistemu za hlađenje i bloku motora, u suprotnom će doći do nepovratne korozije, a time i do ozbilјnih oštećenja.
  • Nikada ne miješajte različite rashladne tečnosti.
  • Rashladna sredstva/antifriz (baza etilen glikola) su vrlo toksična! Uvijek ga čuvajte u originalnom pakovanju i nikako u flaši od pijaće vode.
  • Uvijek koristite rashladno sredstvo koje je propisao proizvođač automobila.
  • Na sajtu kompanije MPM www.mpmoil.nl) lako i brzo možete vidjeti koja je rashladna tečnost propisana za određeni automobil.

Tehnička pitanja:
Kontakt tehničkoj podršci firme MPM

OEM News
MPM OEM Newsletter #2 - CS · 1,43 MB
MPM OEM Newsletter #2 - DE · 716,64 KB
MPM OEM Newsletter #2 - EL · 706,54 KB
MPM OEM Newsletter #2 - EN · 993,39 KB
MPM OEM Newsletter #2 - EN-UK · 1.003,96 KB
MPM OEM Newsletter #2 - FR · 717,92 KB
MPM OEM Newsletter #2 - HU · 1,43 MB
MPM OEM Newsletter #2 - IT · 959,26 KB
MPM OEM Newsletter #2 - NL · 699,54 KB
MPM OEM Newsletter #2 - PL · 960,9 KB
MPM OEM Newsletter #2 - RO · 1,43 MB
MPM OEM Newsletter #2 - SK · 1,44 MB
MPM OEM Newsletter #2 - SR · 965,71 KB
MPM OEM Newsletter #2 - UK · 953,46 KB

MPM vesti

MPM Sports

Idi na MPM Sports
zatvori