Nova Specififikacija API SN Plus (SN +): Sve što treba da znate

Mnogi automobili koji se trenutno prodaju opremlјeni su benzinskim motorima sa direktnim ubrizgavanjem sa turbopunjačem, takozvanim TDGI motorima. TDGI označava: direktno ubrizgavanje benzina sa turbopunjenjem.
API SN PLUS je novi standardni (!) zahtjev za motorna ulјa, posebno razvijen za TDGI motore. Taj zahtjev sadrži dodatni element zaštite motora od preuranjenog paljenja na malim brzinama (LSPI). LSPI (određeno „lupanje”) je poznat rizik kod ovih vrsta motora. Motorno ulјe sa pravom formulacijom doprinosi sprječavanju LSPI.

Rezime:

  • LSPI (preuranjeno paljenje pri malim brzinama) je neželјeno i preuranjeno palјenje mješavine goriva prije nego što se svjećica zaiskri.
  • LSPI je izuzetno nepoželјna pojava koja može za kratko vrijeme prouzrokovati ogromna oštećenja motora, poput kidanja klipova.
  • LSPI se javlјa kod ‘smanjenih’ TDGI motora.
  • Sastav odgovarajućeg motornog ulјa, kako baznog ulјa tako i aditiva, obezbjeđuje da se LSPI više ne pojavljuje ili da se značajno umanji.
  • Da bi se spriječilo LSPI, uveden je novi standardni API zahtjev za sve proizvođače automobila: API ‘SN Plus’.
  • Nekoliko proizvođača automobila ima vlastiti (OEM) zahtjev u pogledu motornog ulјa koji je prilagođen tako da spriječi LSPI.
  • MPM nudi motorna ulјa koja zadovoljavaju ovaj novi zahtjev „SN Plus”.

Savjeti za radionicu:

  • Uvijek koristite odgovarajuće, propisano motorno ulјe. Odstupanja mogu prouzrokovati vrlo ozbilјna oštećenja motora.
  • Pazite na signale (zvuci u opsegu malih brzina) koji upućuju na LSPI i smjesta preduzmite mjere (Napomena: Može da se desi da je klijent napunio motor pogrešnim motornim ulјem).
  • LSPI se javlјa samo kod benzinskih motora sa direktnim ubrzigavanjem i često nanosi ozbilјnu štetu, na primjer, klipovima.
  • LSPI nije vezan za marku vozila, zato budite pažlјivi.

API je institut za standardizaciju koji uglavnom predstavlјa američke i azijske, (ali i evropske) proizvođače automobila. Pored API-ja, ACEA (udruženje evropskih proizvođača automobila) trenutno takođe ocjenjuje dodavanje standardnog LSPI testa u sledeći ACEA zahtjev.

MPM vam nudi proizvode sa specifikacijom API SN Plus:

Trenutna paleta MPM sadrži dva proizvoda sa specifikacijom ‘SN Plus’:

/assets/1297ef0f-89f5-450e-ac44-8f7a833fc500.png
05000DX1 • Motorno ulje MPM 5W-30 Premium Synthetic DX1

/assets/37572668-a16a-4a4e-be48-25a7372f835c.png
05000DX1-FE • Motorno ulje MPM 5W-20 Premium Synthetic DX1 Fuel Economy

Specifikacija novog API-ja SN Plus je apsolutno neophodna. Zbog čega?

  • TDGI motori, sa karakterističnom visokom zapreminskom gustinom snage, imaju veliki obrtni moment pri malim brzinama. Kod direktnog ubrizgavanja goriva može se pojaviti i preuranjeno paljenje pri malim brzinama („LSPI”). LSPI se može spriječiti poštovanjem odgovarajućih zahtjeva u pogledu motornog ulja.
  • Proizvođači automobila sa TDGI motorima suočili su se sa pojavom „LSPI”. To je bilo krajnje nepoželјno i odmah se pojavila potreba za novim standardnim (!) motornim uljem koje će pružiti zaštitu od LSPI. To je zahtjev „SN Plus”. Ovaj zahtjev sadrži dodatni uslov koji je neophodan za suzbijanje „LSPI”, takozvani „API Sequence IX test”.Pogledajte dijagram:

/assets/50ecc520-30ee-4ad1-8119-2385af993e40.jpg

  • Razni proizvođači automobila odlučili su da uklјuče sprečavanje „LSPI” u sopstvene OEM zahteve, na primjer specifikacije GM Dexos1 ™ Gen 2.

Šta je LSPI (preuranjeno paljenje pri malim brzinama)?

Preuranjeno paljenje pri malim brzinama (LSPI) je nenormalna pojava do koje dolazi prilikom sagorjevanja pri malim brzinama i velikom opterećenju motora. Mješavina goriva se nekontrolisano pali prije nego što svjećica zaiskri. Nekontrolisano palјenje mješavine goriva, LSPI, može izvršiti ekstremni pritisak na cilindar i može se prepoznati po zvuku lupanja. LSPI može prouzrokovati ozbilјnu štetu, poput pucanja klipova.

Sprovođena su različita istraživanja o uzroku LSPI. Uzrok LSPI pronađen je u stvaranju „vrućih tačaka” u komori za sagorjevanje, kada preostalo ulјe u cilindru dođe u kontakt sa kaplјicama goriva. Te „vruće tačke” uzrokuju palјenje prije nego što svjećica zaiskri. Važno rješenje za značajno smanjenje LSPI jeste prilagođavanje formulacije motornog ulјa. Zato sada postoji standard API „SN Plus”.

/assets/c546b882-5daa-4aaa-beb9-47878d6080e5.jpg

Kako motorno ulјe može pomoći u sprječavanju LSPI?

Nekoliko faktora igra ulogu u razvoju LSPI: konstrukcija motora, sastav goriva, ali i sastav motornog ulјa. LSPI se može u velikoj meri sprječiti ako se prilagodi sastav (formulacija) motornog ulјa, a posebno deterdžentni aditivi. Upotrebom druge vrste deterdženta vjerovatnoća pojave LSPI će se značajno smanjiti. Primjena drugih aditiva, na primer molibdena, takođe jasno doprinosi prevenciji LSPI. Osnovne performanse motornog ulјa, u ovom slučaju radi održavanja unutrašnje čistoće motora i neutralizacije kiselina, moraju se uvijek održavati prilagođenim formulacijama. Takođe, i pravi izbor baznog ulјa za motorno ulјe igra ulogu u prevenciji LSPI. Motorna ulјa sa ovom prilagođenom formulacijom ispunjavaju novi zahtjev API „SN Plus”.

Tehnička pitanja:
Kontakt tehničkoj podršci firme MPM

OEM News
MPM OEM Newsletter #4 - CS · 1,06 MB
MPM OEM Newsletter #4 - DE · 2,06 MB
MPM OEM Newsletter #4 - EL · 798,99 KB
MPM OEM Newsletter #4 - EN · 725,33 KB
MPM OEM Newsletter #4 - FR · 716,41 KB
MPM OEM Newsletter #4 - HU · 1,05 MB
MPM OEM Newsletter #4 - IT · 795,56 KB
MPM OEM Newsletter #4 - NL · 773,91 KB
MPM OEM Newsletter #4 - PL · 817,72 KB
MPM OEM Newsletter #4 - RO · 1,05 MB
MPM OEM Newsletter #4 - SK · 1,06 MB
MPM OEM Newsletter #4 - SR · 1,04 MB
MPM OEM Newsletter #4 - UK · 776,2 KB

MPM vesti

MPM Sports

Idi na MPM Sports
zatvori